Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2008

ΣΚΕΨΕΙΣ ΦΙΛΟΥ ΤΟΥ BLOG...


Περιμένοντας τον nikolakis σαν επίσημο συνεργάτη του e-volos,αναδημοσιεύω το e-mail που μου έστειλε:

"Αγαπητοί φίλοι,
από 1ης Σεπτεμβρίου, επανήλθαν τα "κομμένα λόγω θέρους" δρομολογία Βόλου - Λάρισας και κάποιοι μίλησαν για "Κασσάνδρες" που "διαψεύστηκαν" σχετικά με το ενδεχόμενο οριστικής κατάργησης δρομολογίων. Καταλαβαίνω ότι η όλη ατμόσφαιρα είναι πανηγυρική, εν όψει της ηλεκτροκίνησης Λάρισας - Θεσσαλονίκης και την έναρξη των προαστιακών δρομολογίων, επιτρέψτε μου όμως να σημειώσω τα ακόλουθα: * Σε καμία χώρα της Ευρώπης, η οποία (θα έπρεπε να) είναι η πυξίδα μας όσον αφορά τη σιδηροδρομική συγκοινωνία, δεν αποκόπτονται... τα μισά δρομολόγια σε μια κερδοφόρο προαστιακού χαρακτήρα γραμμή, και μάλιστα εν μέσω του θέρους, όπου η επιβατική κίνηση είναι με στοιχεία ΑΥΞΗΜΕΝΗ αντί για μειωμένη, όπως δικαιολογήθηκαν οι αξιωματούχοι της οδού Καρόλου στην Αθήνα. Την περίοδο της αποκοπής δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των δύο πόλεων, αφού χωρίς καμία... στατιστική επεξεργασία καταργήθηκε κάθε δεύτερο δρομολόγιο, ακόμα και αυτά που ανταποκρινόντουσαν άμεσα με αρτηριακά δρομολόγια του κεντρικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Ο λόγος μάλιστα αυτής της αποκοπής στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι ούτε η έλλειψη τροχών (δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα στα ΜΑΝ που εκτελούν το μεταφορικό έργο Λάρισας - Βόλου), αλλά ούτε η "μειωμένη επιβατική κίνηση" - η απάντηση βρίσκεται στις... άδειες του προσωπικού. Και μιλάμε για έναν οργανισμό στον οποίο ταυτόχρονα θα εφαρμοστεί εθελουσία έξοδος χιλιάδων εργαζομένων στα πλαίσια του "Σχεδίου Ανασυγκρότησης Χατζηδάκη". Επειδή ο Υπουργός έζησε χρόνια στο Στρασβούργο ως Ευρωβουλευτής, φαντάζομαι είδε ότι στην Εσπερία δεν τρέχουν τρένα μόνο μεταξύ Παρισίων και Λυών, όπως αντίστοιχα φαίνεται ότι "οραματίζεται" και για την Ελλάδα... Αυτό φαντάζομαι θα του επισημάνουν και οι "Γάλλοι Σύμβουλοι" που θα κληθούν να αναμορφώσουν τον ελληνικό πολύπαθο σιδηρόδρομο... Ας μη μιλήσω φυσικά για συχνότητα και πληρότητα δρομολογίων προαστιακού/περιαστικού χαρακτήρα εκεί... * Ερχόμενος στο "Σχέδιο" αυτό, θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή στο γεγονός ότι δεν αναφέρεται πουθενά στο Περιφερειακό Δίκτυο του ΟΣΕ, εκτός του αρτηριακού Άξονα Πατρών - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ειδομένης/Προμαχώνα (ΠΑΘΕ/Π). Αυτός είναι ο Σιδηρόδρομος που ονειρεύεται η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών; Χίλια χιλιόμετρα σε όλη τη χώρα, και άλλα τόσα αφημένα στην τύχη τους να μαραζώσουν μέχρι να κλείσουν ως "μη αποδοτικά" ; Σας εφιστώ την προσοχή στις δηλώσεις του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, κ. Πουλαράκη, σύμφωνα με τον οποίο ο ΟΣΕ "επανεξετάζει" όλα τα υπεσχημένα έργα στο Περιφερειακό δίκτυο, με ορατό των κίνδυνο απένταξής τους από το πρόγραμμα δράσεων του οργανισμού. Η μπάλα φαίνεται ότι θα πάρει την Ηλεκτροκίνηση και αναβάθμιση σε προαστιακή υπηρεσία της γραμμής Λάρισας - Βόλου, το οποίο είναι έργο ενταγμένο στο φάκελο των Μεσογειακών Αγώνων του 2013, καθώς και την κατάργηση του "S" εντός της Νέας Ιωνίας, τη σύνδεση με τις ΒΙΠΕ Βόλου και Αλμυρού και την απευθείας σύνδεση με τη Δυτική Θεσσαλία (ανασύσταση δικτύου "Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας" στη σύγχρονη εποχή). Για αυτό το θέμα μάλιστα κατέθεσε ήδη ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου προς τον Υπουργό Μεταφορών ο κ. Καρτάλης. * Καταργήθηκε ήδη η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση Βόλου - Θεσσαλονίκης (δρομολόγια 590/595), ενώ το ίδιο αναμένεται να γίνει και με τα απευθείας δρομολόγια Καλαμπάκας - Θεσσαλονίκης μόλις η Ηλεκτροκίνηση στον κεντρικό άξονα φτάσει στον Παλαιοφάρσαλο, κάτι που αναμένεται να γίνει το Νοέμβριο. Κατανοώ φυσικά ότι αυτό γίνεται για να αξιοποιηθεί στο έπακρο η ηλεκτροκινούμενη γραμμή στην οποία δεν υπάρχει νόημα να δρομολογούνται ντιζελοκίνητοι συρμοί, όμως αυτό θα έπρεπε να είναι έναυσμα για να ξεκινήσουν τα έργα ηλεκτροκίνησης - αναβάθμισης μεταξύ Βόλου και Λάρισας... χθες. Αλλιώς μόλις σύντομα η ηλεκτροκίνηση επεκταθεί και νοτίως Λάρισας, θα πρέπει να "αποχαιρετήσουμε" και τα απευθείας δρομολόγια IC για την Αθήνα (40/41) και να ευελπιστούμε σε ευνοϊκές μετεπιβιβάσεις στη Λάρισα - προσωπικά είμαι απαισιόδοξος βλέποντας τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν οι μετεπιβιβάσεις στις αποκοπές δρομολογίων του καλοκαιριού... Φυσικά ούτε λόγος για ενίσχυση της συγκοινωνίας μεταξύ Βόλου και Αθήνας, το δεύτερο Ιντερσίτι είναι αμετάκλητα "κομμένο" από το 2002, και για "ταχεία" αμαξοστοιχία... ουδέν... Αγαπητοί φίλοι, η υποβάθμιση (τουλάχιστον στις τοπικές υπηρεσίες) είναι κάτι περισσότερο από υπαρκτή, και μάλιστα η υποβάθμιση του μόνου φιλικού προς το περιβάλλον και οικονομικού μέσου μεταφοράς. Ήδη ο ΟΣΕ κατήργησε τις υπηρεσίες μικροδεμάτων πανελλαδικά, ενώ επικρατεί έντονος αναβρασμός σχετικά με την ασάφεια και τα ευχολόγια τα οποία περιλαμβάνει το σχέδιο ανασυγκρότησης που εξήγγειλε ο Υπουργός πριν λίγες μέρες. Πρέπει όλοι μας να πιέσουμε όπως μπορούμε, ώστε αυτή η υποβάθμιση να μην είναι όντως μόνιμη και οδηγήσει σε πλήρη διάλυση του σιδηροδρόμου, ειδικά στην περιοχή μας που ευτύχησε στο παρελθόν να έχει πλούσια δίκτυα, αστικούς τροχιοδρόμους και συνδέσεις μεταξύ των τεσσάρων θεσσαλικών πόλεων. Ελπίζω και εύχομαι, πραγματικά, στο τέλος όλου αυτού να μείνω μια γραφική διαψευσθείσα "Κασσάνδρα" και θα απολαμβάνω κι εγώ μαζί με όλους τους συμπολίτες μας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που θα έπρεπε να έχει μια ευρωπαϊκή περιφέρεια του 21ου αιώνα... Προς το παρόν όμως ανησυχώ, και ανησυχώ πολύ...
Νίκος Βέργος
Βόλος"

5 σχόλια:

Mάριος Σπηλιωτόπουλος είπε...

Προσωπικά από μικρό παιδί εκνευριζόμουν αφάνταστα όταν ήθελα να πάω στην Αθήνα με τραίνο και αντί να πάω προς νότο που είναι η Αθήνα πήγαινα πρώτα στο βορά, περίμενα αναταπόκριση και μετά απο 2 ώρες από τη στιγμή που έφευγα ήμουνα απέναντι από το Βόλο στα Παλαιοφάρσαλα.Δεν μπορούσα να το χωνέψω ότι ο Λαρισαίος που είναι μακρύτερα φτάνει γρηγορότερα από το Βολιώτη στην Αθήνα. Για αυτό και πάντα πήγαινα με λεωφορείο για να μη νιώθω αυτό τον επαρχιωτισμό...

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς η γραμμή είναι έτσι, που ο Βόλος είναι εκτός του κεντρικού, "αρτηριακού" άξονα. Φυσικά υπάρχει εδώ και πολλά πολλά χρόνια η γραμμή Βελεστίνο - Παλαιοφάρσαλος που δεν περνάει από τη Λάρισα, και θα συντόμευε κατά πολύ το ταξίδι Βόλος - Αθήνα. Αυτή η γραμμή δεν κανονικοποιήθηκε όμως, και έχει μείνει να χορταριάζει (ενώ αντίστοιχα η μετρική γραμμή Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα κανονικοποιήθηκε και μέσω αυτής εκτελούνται τα δρομολόγια προς Καρδίτσα και Τρίκαλα...)

Σε όλη την Ευρώπη το καθεστώς της μετεπιβίβασης είναι στάνταρ. Το θέμα είναι όμως οι υπηρεσίες που παρέχονται. Με την αναβάθμιση και την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλος - Λάρισα, ώστε ο χρόνος να πέσει σε μισή ώρα περίπου, κι επίσης με την ολοκλήρωση των έργων στο Καλλίδρομο κλπ, ώστε ο χρόνος Λάρισα - Αθήνα να πέσει στις 2μιση ώρες, το ταξίδι Βόλος - Αθήνα μέσω Λάρισας δε θα κρατάει περισσότερο από 3 με 3.30 ώρες. Το θέμα είναι όμως ότι παράλληλα πρέπει να ανακαινισθεί και η ανενεργή γραμμή Βελεστίνου - Παλαιοφαρσάλων, ώστε ο Βόλος να αποκτήσει απευθείας συνδέσεις και με τη Δυτική Θεσσαλία, με δρομολόγια που να αξίζουν, και όχι πχ να κάνει κανείς το Βόλος - Τρίκαλα σε 4 ώρες με 2 αλλαγές τρένων...

Mάριος Σπηλιωτόπουλος είπε...

Φυσικά και παντού γίνονται μετεπιβιβάσεις. Αλλά γιατί να μη γίνονται αυτές στα Παλαιοφάρσαλα όπου εκεί υπάρχει η γραμμή προς τη Δύση και πρέπει τα πάντα να γίνονται από Λάρισα? Έτσι θα μειώνονταν και η φόρτωση του δικτύου της Λάρισας και θα γλιτώναμε και κανένα ατύχημα (όπως το προχτεσινό)...Γιατί ως γνωστόν όσο πιο πολύ κυκλοφορείς τόσο πιο πολύ κινδυνεύεις. Κι όσο περισσότερο διαρκεί ένα ταξίδι (ενώ θα μπορούσε να διαρκεί λιγότερο) τόσο αύξάνεται η πιθανότητα ατυχήματος.

Ανώνυμος είπε...

Δε διαφωνούμε κάπου... ίσα ίσα που στο σταθμό της Λάρισας τώρα με τον "προαστιακό" για Θεσσαλονίκη γίνεται χαμός. Στη γραμμή Βόλου - Λάρισας υπάρχουν 41 ισόπεδες διαβάσεις, και όσο δεν εμπεδώνουμε ότι το τραίνο έχει παντού και πάντα προτεραιότητα, τέτοια ατυχήματα δεν τα γλιτώνουμε... αλίμονο.

Τουλάχιστον με τις νέες ιδέες του Υπουργείου Μεταφορών, σύντομα θα τα κόψουμε μια και καλή τα "παλιοτραίνα" από τη χώρα, οπότε θα "σωθούμε"...

Τόσο η πλήρης αναβάθμιση της γραμμής (Καλαμπάκας -) Παλαιοφαρσάλου - Βελεστίνου, όσο και η άμεση ηλεκτροκίνηση της γραμμής Λάρισας - Βόλου πρέπει να είναι έργα πρώτης προτεραιότητας. Μπορούμε να τα διεκδικήσουμε;

Ανώνυμος είπε...

ukes accepted gastrid pharmacare alessandro delegation determines surveying counter concluding otablet
lolikneri havaqatsu