Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2010

ΞΑΝΑ....


Είχε την φαεινή ιδέα ο κ. Σκυργιάννης(ο των συγκοινωνιών της πόλης), να στείλει e-mail σε όλα τα μέλη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για να προτείνει ήπια αντίσταση των ποδηλατών και να πεί ότι οι ποδηλατόδρομοι είναι ασφαλείς.....
Οι απαντήσεις που έλαβε ήταν και αναμενόμενες και αποκαλυπτικές.
Παραθέτω μία:

Αγαπητοί Φίλοι και Συνάδελφοι,

Ζητείται σήμερα η συναίνεση των πολιτών και η αποδοχή μιας διαμορφωμένης κατάστασης, η οποία είχε τη λογική της γρήγορης υλοποίησης για την άμεση απορρόφηση κονδυλίων. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 1,2 εκ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το ΕΠΤΑ κατά 75% (900.000 ευρώ) και κατά 25% από εθνική συμμετοχή (300.000 ευρώ). Και αναρωτιέται ο καθένας μας με αυτά τα χρήματα, τι κέρδισε η Ήπια Κυκλοφορία σ αυτήν την πόλη, έγινε η πόλη πιο φιλική στους κατοίκους της?

Στους ποδηλατόδρομους του Βόλου υπάρχουν 2 ειδών προβλήματα

Α) ως προς τη χάραξη και την επιλογή των δρόμων όπου εφαρμόστηκαν, όπου δεν εξετάστηκαν οι ειδικές συνθήκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε δρόμου.

Δεν υπάρχει καμία λογική στην ύπαρξη ποδηλατόδρομου σε πολλούς δρόμους όπως π.χ. στην οδό Φερών στα Παλιά, δίπλα σε ένα πεζοδρόμιο 5 μέτρων, που μπορεί άνετα να παραλάβει ενδεχόμενη κίνηση ποδηλάτου. Ούτε επίσης στην Ν. Δημητριάδα, π.χ. την οδό Περσέως ή την οδό Δ. Πολιορκητού, όπου δεν υπήρχε καμία ανάγκη κατάργησης της παρόδιας στάθμευσης και αυτή τη στιγμή οι κάτοικοι απελπισμένοι αναγκάζονται οι μισοί να παρκάρουν μέσα στον ποδηλατόδρομο (και να αισθάνονται εξαναγκασμένοι παρανομούντες) και οι άλλοι μισοί απέξω, οπότε δεν επαρκεί η διατομή του δρόμου για την διπλή κατεύθυνση και επικρατεί τριτοκοσμική εικόνα (ειδικά όταν υπάρχουν εκδηλώσεις στο Στάδιο και γεμίζει η περιοχή επισκέπτες)

Β) ως προς την επιλογή των διατομών, οι οποίες είναι εκτός προδιαγραφών ΟΜΟΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ ( με βάση τις προδιαγραφές πρέπει να διασφαλίζεται ελάχιστο πλάτος δρόμου 3,5μ για διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης (Πυροσβεστική , ασθενοφόρα) και επί πλέον ποδηλατόδρομοι με 2 λωρίδες έχουν πλάτος 2 μέτρα και για ποδηλατόδρομους δίπλα σε κράσπεδα είναι απαραίτητος χώρος ασφαλείας πλάτους 0,75μ ως απόσταση ασφαλείας από χώρο κυκλοφορίας και στάσης μηχανοκίνητων οχημάτων. (βλ. Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων, ΥΠΕΧΩΔΕ, τεύχος 2 Διατομές παραγρ. 2.3.5.)

ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, οι λωρίδες κίνησης ποδηλάτων που έχουν οριοθετηθεί με τα κράσπεδα

ΔΕΝ είναι ΑΣΦΑΛΕΙΣ για τα ποδήλατα και για τους πολίτες

ΔΕΝ έχουν ΕΠΑΡΚΕΣ πλάτος ακόμη και για ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ αντίθετα κινουμένων (καθώς με βάση τις προδιαγραφές ποδηλατόδρομοι με 2 λωρίδες έχουν πλάτος 2 μέτρα και για ποδηλατόδρομους δίπλα σε κράσπεδα είναι απαραίτητος χώρος ασφαλείας πλάτους 0,75μ ως απόσταση ασφαλείας από χώρο κυκλοφορίας και στάσης μηχανοκίνητων οχημάτων. (Οδηγίες Μελετών ΟδικώνΈργων, ΥΠΕΧΩΔΕ, τεύχος 2 Διατομές παραγρ. 2.3.5.)

και δυστυχώς ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΝΕΤΑ ΝΑ ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ.

Η εφαρμογή των αστικών παρεμβάσεων-αναπλάσεων, απαιτεί ολοκληρωμένη προσέγγιση, στρατηγικό σχεδιασμό, όραμα για μια βιώσιμη πόλη, φιλική στους κατοίκους της, μελέτη εναλλακτικών λύσεων – προτάσεων πριν την οριστική μελέτη εφαρμογής, παρουσίαση μελέτης σε ευρεία κοινωνική διαβούλευση και μετά από όλα αυτά ΝΑΙ , ΖΗΤΑΜΕ την κοινωνική συναίνεση, την αποδοχή και την συνεργασία των πολιτών.

Δυστυχώς, τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε και επειδή πραγματικά οι Δημόσιες Συγκοινωνίες και οι ΉΠΙΕΣ μετακινήσεις μέσα στην πόλη (δηλαδή των πεζών και ποδηλάτων), είναι η μόνη λύση για την επιβίωση των αστικών περιοχών, αναγκάζομαι να διαφωνήσω με την σημερινή διαμορφωμένη κατάσταση στην πόλη ας και να προτείνω την απομάκρυνση από τις μπετονένιες βάσεις με τα σιδερένια κολωνάκια, ως επικίνδυνα και προσβλητικά για την αισθητική της πόλης μας.



Δημοσίευση σχολίου