Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ...

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

αρχικά επιστρέψτε μου, σαν πολίτης της Μαγνησίας, να σας καλωσορίσω θερμά στον τόπο μας, τον οποίο δυστυχώς έχετε να επισκεφθείτε πολύ καιρό. Βέβαια είμαι σίγουρος ότι οι εκπρόσωποι των τοπικών αρχών θα κάνουν το καλύτερο δυνατό για να σας ενημερώσουν σχετικά με όλα τα τρέχοντα θέματα που απασχολούν το Νομό μας σε σημείο ταλαιπωρίας, και δυστυχώς τις περισσότερες φορές αφορούν χρονίζοντα προβλήματα, όπως η ολοκλήρωση της Περιφερειακής Λεωφόρου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου, οι προετοιμασίες για τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013 τους οποίους σας θυμίζω έχετε θέσει υπό την υψηλή σας αιγίδα, και δυστυχώς οι προετοιμασίες ακόμη καρκινοβατούν, καθώς φυσικά και θέματα των αγροτών του Πηλίου και της υπόλοιπης Μαγνησίας. 

Με αυτή τη σύντομη επιστολή, επιτρέψτε μου να θέσω στην αντίληψή σας ένα θέμα για το οποίο πιθανότατα δε θα ακούσετε κάτι κατά τη διάρκεια της σύντομης επίσκεψής σας: το Σιδηρόδρομο.

Πριν από λίγες μέρες, διέρρευσε ένα έγγραφο με την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., κ. Γ. Μιχόπουλου, βάσει του οποίου προτείνεται η κατάργηση πληθώρας αμαξοστοιχιών που διασχίζουν την χώρα από την Αθήνα ως τον Έβρο με οικονομικό εισιτήριο, αποτελώντας τη ραχοκοκκαλιά της δημόσιας συγκοινωνίας, καθώς και πολλών τοπικών δρομολογίων που τροφοδοτούν την αρτηριακή γραμμή μέσω ανταποκρίσεων, μεταξύ των οποίων και των αμαξοστοιχιών Βόλου - Λάρισας και Καλαμπάκας - Τρικάλων - Καρδίτσας - Παλαιοφαρσάλου. Επίσης, προτείνεται η κατάργηση της αμαξοστοιχίας InterCity που συνδέει απευθείας την Αθήνα με το Βόλο, σε συνέχεια της κατάργησης της απευθείας σύνδεσης Βόλου - Θεσσαλονίκης τον περασμένο Οκτώβριο, με την έναρξη της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λιτόχωρο - Λάρισα. Δυστυχώς, ο συνεχιζόμενος αυτός σιδηροδρομικός αποκλεισμός κάνει αλγεινή εντύπωση στους πολίτες της περιφέρειάς μας, και αφήνει μια πικρή γεύση αδιαφορίας από την πλευρά των κέντρων λήψης των αποφάσεων. Είναι αδιανόητο, εν έτει 2008, ο Βόλος των 200,000 κατοίκων να μένει με αυτόν τον τρόπο εκτός κάθε κεντρικού σχεδιασμού, και οι πάλαι ποτέ ένδοξοι "Σιδηρόδρομοι Θεσσαλίας" που σε παλιότερες και δυσκολότερες εποχές εξασφάλιζαν απευθείας συγκοινωνία των Θεσσαλικών πόλεων τόσο με τα μεγάλα αστικά κέντρα, όσο και μεταξύ τους χωρίς μετεπιβιβάσεις, να οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια στο μαρασμό και την απαξίωση.

Δυστυχώς,στην Ελλάδα φαίνεται ότι υπάρχει συντριπτική κυριαρχία της "ιδεολογίας" του ΙΧ, και ο Σιδηρόδρομος περιορίζεται διαρκώς, αντί να έχει κατακτήσει τη θέση που του αναλογεί, όπως και σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες - αυτή της βασικής υπεραστικής μεταφορικής υποδομής, τόσο για επιβάτες, όσο και για εμπορεύματα. Όταν ο μεγάλος Έλληνας πολιτικός, Χαρίλαος Τρικούπης, επέμεινε στην άμεση δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου στην φτωχή Ελλάδα του 19ου αιώνα, μπορεί να μη γνώριζε καν ότι το τρένο είναι το φιλικότερο προς το περιβάλλον μέσο μαζικής μεταφοράς, ούτε ίσως τη συντριπτικά μεγάλη μεταφορική του ικανότητα, σε σχέση με τον "ανταγωνισμό" - γνώριζε όμως ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ για την ανάπτυξη και την πορεία προς το μέλλον, για τον τερματισμό της απομόνωσης και την πρόοδο των περιφερειών της χώρας.

Η Πολιτεία πολλές φορές έχει δεσμευθεί επίσημα έναντι του λαού της Μαγνησίας για την κατασκευή νέων υποδομών και την ποιοτική και λειτουργική αναβάθμιση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας. Περιμέναμε από πλευράς Πολιτείας και ΟΣΕ επιτέλους ενέργειες που θα αφορούσαν:

- την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου - Λάρισας, που εξυπηρετεί χιλιάδες κατοίκους των δύο πόλεων καθημερινά, ώστε να "κουμπώσει" η γραμμή με τον "Προαστιακό" Θεσσαλονίκης - Λάρισας, εκτοξεύοντας στα ύψη την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας.

- τη δημιουργία νέας χάραξης, κανονικού εύρους σύγχρονης γραμμής Παλαιοφαρσάλων - Βελεστίνου, με σκοπό την απευθείας σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με τη Δυτική Θεσσαλία, καθώς και τη σημαντική συντόμευση του ταξιδιού από και προς την Αθήνα, με την ολοκλήρωση των έργων στον κύριο άξονα, το 2013. Σε μελλοντική βάση, και με τη δημιουργία νέων γραμμών Καλαμπάκας - Κοζάνης και Καλαμπάκας - Ηγουμενίτσας, δημιουργείται απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση Βόλου - Ηγουμενίτσας και εξυπηρετούνται χιλιάδες πολίτες της Περιφέρειας. (Σιδηροδρομικός Ε-65/Σιδηροδρομική Εγνατία)

- την πολλάκις εξαγγελθείσα σιδηροδρομική σύνδεση με τις Βιομηχανικές Περιοχές, τον Αλμυρό και το Αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

- την επανασύσταση του κορυφαίου πολιτιστικού μνημείου, του διατηρητέου θησαυρού που λέγεται "Τρενάκι του Πηλίου", στην κλασική του διαδρομή, από το Σταθμό του Βόλου μέχρι τις Μηλιές, καθώς και τις απαιτούμενες ενέργειες για το χαρακτηρισμό του ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.

- Τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία σύγχρονου τροχιοδρόμου (τραμ) στο Πολεοδομικό Συγκρότημα του Βόλου, στα χνάρια του παλιού τραμ που λειτουργούσε μέχρι τη δεκαετία του '60, μαζί με εκτεταμένες πολεοδομικές και συγκοινωνιακές παρεμβάσεις που θα αποθαρρύνουν τη χρήση του ΙΧ που έχει καταστήσει το Βόλο μια από τις πιο μολυσμένες πόλεις στην Ευρώπη.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

ο Βόλος και η Μαγνησία δεν αρέσκονται στο να επαιτούν. Όσα ζητάμε οι πολίτες, είναι η καθημερινή πραγματικότητα εδώ και χρόνια για εκατομμύρια Ευρωπαίους, από άκρη σ' άκρη της ηπείρου μας. Ακόμα και χώρες "στα κυβικά μας", όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία επένδυσαν στο τρένο δίνοντάς του τη θέση που του αξίζει, αλλάζοντας δραστικά τις μεταφορικές συνήθειες των πολιτών τους, ενώ χώρες όπως η Γαλλία αποφάσισαν να μη δαπανήσουν ούτε ένα ευρώ εφεξής για αυτοκινητοδρόμους, προσανατολίζοντας τον προϋπολογισμό τους σε σιδηροδρομικά έργα. Ας μην ξαφνιάσει δυσάρεστα για άλλη μια φορά η Ελλάδα, θέτοντας ταφόπλακα στο μόνο μέσο που είναι ικανό να αντιμετωπίσει τα οξυμένα κυκλοφοριακά προβλήματα και να βοηθήσει στην προστασία του περιβάλλοντος. 

Έχετε μια ιστορική ευκαιρία να αλλάξετε την πορεία αυτής της χώρας για πάντα, με δημιουργία υποδομών και ισόρροπη ανάπτυξη κέντρου και περιφέρειας - ανάπτυξη που περνάει και μέσα από την, έστω και καθυστερημένη, δημιουργία ενός σύγχρονου, πυκνού, λειτουργικού σιδηροδρομικού δικτύου με τελευταίας τεχνολογίας αμαξοστοιχίες που θα εκτελούν ουσιαστικά τακτικά δρομολόγια τόσο μεταξύ Αθήνας και περιφέρειας, όσο και προσφέροντας αναβαθμισμένη ενδοπεριφερειακή και διαπεριφερειακή συγκοινωνία.

Και πάλι, καλως ορίσατε στο Βόλο.

Με τιμή,

Νικόλαος Α. Βέργος

2 σχόλια:

Unknown είπε...

Μ'αρέσεις Νίκο.Μ'αρέσεις που πιστεύεις ότι ήλθε να ενημερωθεί...
Δεν ξέρω τι "αγάπη" έχεις για τον σιδηρόδρομο,αλλά τζάμπα στεναχωριέσαι.
Δεν πρόκειται να γίνει ΤΙΠΟΤΑ!
Ημουν 20 χρόνια και τα ξέρω από μέσα.
Δεν έχουμε άξιους πολιτικούς στον Νομό.Οσο για τους Μεσογειακούς,shit high and stare...

Nikolakis είπε...

Προφανώς δε βαυκαλίζομαι - όλη αυτή η δήθεν ευγένεια και αξιοπρεπής αντιμετώπιση, είναι μάλλον ειρωνική. Ξέρω πολύ καλά την αδιαφορία που δείχνει αυτή η κυβέρνηση για τον τόπο μας, καθώς και το όλο σόου που στήνεται σήμερα, που το νομό εκπροσωπεί κάποιος... "πρόεδρος ΝΟΔΕ" - όχι στο όνομά μου. Για αυτό και η δημοσίευση στο φιλόξενο αυτό blog.

Με στεναχωρεί πολύ πάντως να βλέπω αυτή την πόλη να κοιμάται. Στη Δυτική Θεσσαλία σείστηκε στο σύμπαν όταν "διέρρευσε" το έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - εδώ έτρεχα σαν το Βέγγο εγώ να το δώσω δεξιά αριστερά, και κινήθηκαν μόνο κάποιοι "θεσμικοί". Όχι, άξιοι δυστυχώς δεν υπάρχουν, για αυτό άλλωστε ζούμε συνεχόμενα αυτή την κατρακύλα. Έταξε πάντως την ηλεκτροκίνηση από το Βόλο, έμαθα... οψόμεθα.

Ο σιδηρόδρομος είναι προσωπική μου αγάπη, βίτσιο, πες το όπως θες. Με την ίδια θέρμη θα στήριζα - και το κάνω, στο πλαίσιο των περιορισμένων δυνατοτήτων μου ως πολίτης - κάθε προσπάθεια που θέλει να μας πάει μπροστά. Ακόμα και αν βλέπω ότι πολλοί δε θέλουν να μετακινηθούν στο ελάχιστο - "καλά είμαστε εδώ...τι τα σκαλίζεις!"

Και για τους Μεσογειακούς καθ'εαυτούς... δεν καίγομαι. Για τις υποδομές ενδιαφέρομαι, να ξυπνήσουν κάποιοι και να απαιτήσουν, όχι να επαιτούν μόνο σαν ιθαγενείς που ηρεμούν με χάντρες και καθρεφτάκια...